CrossGym - med fokus på kredsløb og kerne. 60 minutters koncentreret træning inddelt i 15 minutters opvarmning, 35 minutters kredsløbstræning samt træning af mave, ryg og overkropsmuskulatur afrundet af 10 minutters afspænding og udstrækning.

Vi laver træning baseret på cirkeltræning, tabata og workouts med konditionstræning. De fleste øvelser er uden redskaber, hvor vi bruger kroppens egen vægt som modstand, men vi tilføjer også vægte og andre redskaber, så højere modstand opnås.

Vi sætter øvelserne sammen i programmer, som kommer rundt om alle kroppens muskelgrupper, og vi øger gradvist intensiteten. De enkelte øvelser er f.eks. squats, lunges og burpees, som alle træner lårmusklerne, men vi laver eksempelvis også crunches, som på forskellig vis belaster mavemuskulaturen, og endelig er der push-up, pull-ups og chin-ups, så vi også får armene med.

Vi laver træningerne i 3 ugers moduler. I første uge introducerer vi øvelserne, har fuld fokus på den tekniske udførsel, så de udføres korrekt og belaster rigtigt, så skader undgås. I de efterfølgende 2 uger kan du som deltager øge intensiteten i øvelserne og på den måde mærke en forbedring i din træning.

Holdet kræver ingen forudsætninger for dig som deltager, og vi graduerer en lang række øvelser, så hårdhed og modstand er afstemt dit niveau. Børn over 15 år kan deltage med deres forældre og på forældrenes ansvar. Træningen er ikke tilrettelagt børn.

Når vejret tillader det, vil sommertræningen foregå udendørs på det grønne område bag Sandbjerg hallen. Sørg altid for at have et par træningssko med til udendørs brug og evt. en let træningsjakke.

Tilmeld dig holdet

Generel information

  • Tirsdag kl. 17:30-18:30
  • Fra uge 17 til og med uge 26, 2019
  • Sandbjerg hallen, hal A

Træner

Rikke Braad, Christian Jessen & Søren Hvid
Tlf.: 42921995 / 30780177 / 21516792