CrossGym - med fokus på styrke. 1½ times koncentreret træning med formålet af øge muskelmassen.

Vi fokuserer på at arbejde alle kroppens muskler igennem, modsat den mere ensidige udfordring som diverse motionsmaskiner tilbyder. Det giver øget styrke, højere forbrænding og større velvære

Til det formål bruger vi kettlebells, vægtsæt men også den alternative vægtmodstand man får fra slammerballs og battleropes. Endelig laver vi også masser af øvelser, hvor kroppens egen vægt er modstanden. Vi laver øvelser stående og liggende - på maven og på ryggen.

Vi laver træningerne i 3 ugers moduler. I første uge introducerer vi øvelserne, har fuld fokus på den tekniske udførsel, så de udføres korrekt og belaster rigtigt, så skader undgås. I de efterfølgende 2 uger kan du som deltager øge intensiteten i øvelserne og på den måde mærke en forbedring i din træning.

Ved de fleste træninger afslutter vi med en WOD - Workout Of the Day. Det er hård træning, men du bestemmer altid selv, hvor meget belastning du vil lægge i øvelserne, men du vil samtidigt opleve det løft, det giver, når du udfordres af de andre på holdet, men også når du selv er den, som udfordrer.

Holdet kræver ingen tekniske forudsætninger, for dig som deltager, og vi graduerer en lang række øvelser, så hårdhed og modstand er afstemt dit niveau. Træningens styrke kræver dog en god grundform, så hvis du ikke har den, kan du med fordel tilmelde dig CrossGym Cardio & Core - Sommer om tirsdagen kl. 17:30. Børn kan ikke deltage på holdet.

Når vejret tillader det, vil sommertræningen foregå udendørs på det grønne område bag Sandbjerg hallen. Sørg altid for at have et par træningssko med til udendørs brug og evt. en let træningsjakke.

Tilmeld dig holdet

Generel information

  • Torsdag kl. 18:30-20:00
  • Fra uge 17 til og med uge 26, 2019
  • Sandbjerg hallen, hal A

Træner

Rikke Braad, Christian Jessen & Søren Hvid
Tlf.: 42921995 / 30780177 / 21516792